Luie waakhonden?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Jun 14 17:59:11 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Fritz,

Je voorbeelden betreffen niet de onderzoeksjournalistiek maar de lamlendige
houding van diverse hoofdredacteuren die er mogelijk mede oorzaak van is
dat de teugels strak worden gehouden. Een voorbeeld: het rondbellen van
Joost Oranje in de NRC, iemand die veel meer kan en wil. Maar ja, dan heb
je bij de NRC een hoofdred en een chef Opinie die strak PvdA zijn plus
gouvernementeel. En dan kun je als eenvoudig journalistje ook niks anders.

Henk Vreekamp, Utrecht.