Banana Republic

Sun Jun 9 01:19:46 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bart,

[Per ongeluk alleen aanjou gepost en niet aan de lijst.]

De informatie was zeer vertrouwelijk verstrekt door de burgemeester ivm.
evt. ordehandhaving zodra identiteit bekend zou worden. Niet om een of meer
vrienden, in deze een die toevallig werkgever van de verdachte is alvast te
waarschuwen alvorens het openbaar miniterie vergenoeg gevorderd is om ter
plaatse huiszoeking te verrichten. Dat is juist expliciet niet toegestaan,
en in deze ook impliciet om justitieel onderzoek naar een moord op een
politicus niet in de weg te staan.

Of een wethouder weet wat hij doet en handelde derhalve goed fout, of is
zich niet bewust van wat hij doet (behalve vertrouwelijkheid schenden) en in
deze van de eventuele gevolgen van zijn handelen, en is derhalve niet
geschikt wet te houden.

Distantie? Mijn bericht betreft de ernstig laakbare handelswijze van een
bestuurder en de kennelijke acceptatie daarvan, niet die van
Milieu-Offensief.

Fritz van Rikxoort