geen openbaarheid, geselecteerde leden,leeftijdsdiscriminatie?

Jan Bischot bischotr at KNOWARE.NL
Thu Jun 6 22:02:03 CEST 2002

Lijsters,

Als lid van deze lijst werd ik geattendeerd op de discussie Schouw de
Graaf   op 6 juni te Sloterdijk

Ik ging er vanuit  dat het gezien het onderwerp om een algemene openbare
D66 bijeenkomst ging.

Uit de lijstberichten die ik achteraf  heb doorgelezen blijkt ook niet het
tegendeel.

Mede omdat ik betrekkelijk in de buurt woon, leek het mij als
belangstellend en actief D66 lid wel aardig de discussie bij te wonen.

Nadat ik het nodige voor het parkeren van mijn heilige koe had geofferd
bleek echter,
dat het hier om een kennelijk besloten bijeenkomst ging voor
uitluitend  leden van de jonge democraten aangevuld met geselecteerde D66
leden. Mij werd de toegang door twee leden van de JD  geweigerd.
( er was ook een lijstcontrole die afgevinkt werd)

Ik vraag mij af of dit niet wat ver af staat van de openbaarheid waar wij
altijd zo voor zijn.

Hoewel ik natuurlijk ter plekke met argumenten  een en ander wat zwaarder
ter discussie had kunnen stellen, ben ik niet graag bij een bijeenkomst
waar ik niet welkom ben .Ik ben dan ook maar  weer naar huis gegaan.

Wel vraag ik mij af , als wij de politiek dichter bij de kiezer willen
brengen en de belangstelling voor D66 willen bevorderen , of we met dit
soort besloten discussies nu wel op de goede weg zijn.

Vandaar dat ik mijn ervaring maar even op de lijst zet.

Jan Bischot

Jan Bischot
bischotr at knoware.nl