Scapegoat en mijmeren

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Jul 25 00:04:49 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  : REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
  :
  : Zo ging en gaat het met Philomena. Wat is er nou zo vreselijk aan haar
  verleden. OK, ze zat bij een verkeerde club, een soort padvinderij van
  Boutserse. Maar haar intenties waren niet verkeerd. Ze wilde verandering. Het
  volk dienen. Zoals op dit moment miljoenen mensen verandering willen in
  Nederland. Wat is het verschil met vroeger lid te zijn geweest van de CPN?

  Het verschil is dat ze er niet op tijd uitstapte. "Met goede
  bedoelingen is de weg naar de hel geplaveid", aldus een bekend
  gezegde. Wat ze ook bedoelde of deed, regeringskandidaten behoren
  de juiste gegevens te verschaffen bij hun kandidatuur. Zij was
  overduidelijk nog geruime tijd na voorjaar 82 betrokken bij
  clubs en redacties van twijfelachtige signatuur. Oostindische
  vergeetachtigheid is een te mager excuus. Bovendien was Philomena
  nog enkele weken geleden in het nieuws met twijfelachtige
  suggesties omtrend persvrijheid, dus rouwig om haar vertrek ben
  ik niet.

  : Paul Scheffer moet dan boeten, Elsbeth Etty moet dan boeten, een hele

  Publicisten zijn in deze van een andere orde dan kabinetsleden lijkt me.
  Het is in ons land een gezonde gewoonte te streven naar smetvrije
  bewindspersonen. En dat Janssen van Raay de kluit belazerde zal
  best maar dat moet de LPF maar uitzoeken met haar kiezers. Wij hebben
  in dit land de vrijheid troebele figuren in onze vertegenwoordig te kiezen.
  Ook dat doet niks af van screening inzake ministers etc.

  : ... en ze moet weg. Met een flinke trap na.

  Met een flinke trap na? Ik vrees dat ze na haar 7 uurtjes of glory
  aanspraak kan maken op 2 jaar uitkering. Het is maar wat je een
  trap na noemt.

  Ik kan je afkeer van de procedure niet delen, Hein.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |