Haalt PvdA ons in?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Jul 11 14:09:55 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:14 11-07-2002 +0200, Marc-Jan Ahne wrote:

>Je kunt het niet eens zijn met de consequenties die mensen
>hebben getrokken uit de verkiezingsuitslag maar ga niet doen alsof de PvdA
>nu opeens D66 wat interne democratie voorbij gaat.

Nou....wij kiezen onze lijsttrekker op een congres, niet per referendum. Wij hebben een SAC met een redelijk gezaghebbend en daarom richtinggevend advies. Dat lijken me toch wel verschillen. En dan die partijleider: dat is de voorzitter van de Tweede Kamerfractie. Die heeft dus een duale rol: die van fractievoorzitter en die van partijleider. Het is goed te verkopen hem/haar in de eerste hoedanigheid door de fractie te laten kiezen. Maar die tweede hoedanigheid zou eigenlijk een zaak van alle leden, misschien zelfs van alle D66-stemmers moeten zijn.

Ben benieuwd hoe ver de PvdA durft te gaan. Formeel is de ledenraadpleging bij hen een -zwaarwegend-  advies.