Weglopen voor inhoudelijke discussie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Jul 6 16:09:13 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Henk,
>
> Wat heb je aan een verbeterd program? Typisch deze vraag en een beetje
> wereldvreemd, kenmerkend voor het huidige naar binnen gericht zijn van D66.

Niet helemaal lijkt me.

> Wel Henk, laat ik het eenvoudig formuleren: met een beter program overtuig
> je misschien weer  burgers.

Maar waarvan Henk, en waarom zou je "voertuig" een program moeten zijn?
Kortom kom je er met een "zendingdingsdrang/overtuiging" via een
"program", of gaat dat precies aan de essentie voorbij namelijk; daar
zelf wat mee te kunnen doen. Als burger in staat zijn/worden gesteld,
zelfstandig gebruik te maken van ideeëngoed van D66.

En hoe en waar dient zich die mogelijkheid aan, anders dan via
lidmaatschap van een  politieke partij?
Hoe komt het debat/de discussie (weer) op gang?

> Dus geen procedure-gezeur (Van Boxtel),

Heb ik even gemist, wat bedoel je?

>maar een ander program (Vreekamp).

Wat zou het program (Vreekamp) dan moeten behelzen?

> De huidige gang van zaken vind ik bijzonder ziekelijk, van een hoog ijlgehalte.

Het duurt even voor iedereen weer met beide voeten de grond raakt!?!

> Terwijl er toch genoeg te doen valt, zeker nu de populisten zowat alles
> laten vallen

Ze zullen waar maken wat ze zeggen te zullen gaan bestrijden.
En dat om het simpele feit dat besturen meer is dan het "opleggen" van
nieuwe wetten en regels.
Hadden de meeste (populisten) maar de mogelijkheid gehad daarin enig
inzicht te verwerven.

>en we weer qua maatregelen een neoliberaal VVD-kabinet krijgen.

Die hebben het heil altijd al gezocht in maatregelen.
Maar met name hun gerichtheid van de maatregelen vind ik meestal
tamelijk eenzijdig.

Henk Elegeert