Rechts/ links: maar wat te doen?

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Wed Jan 30 19:21:47 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Lenny" <LBruce at footprinting.com>
>Dat klopt wel ongeveer als "NON-resident alien" mag je je belasting in
>Holland afdrage.
>Als "Resident alien", betaal je belasting in de VS, en mag je ook genieten
>van Bush zijn largesse voor wat betreft belastingen..:)

Was dat maar waar. Zonder een lange discussie over de belastingen in de VS
te willen beginnen, kan ik je melden dat al mijn inkomen verdiend in de VS
belast wordt door de staat, de federatie, voor social security (waar
non-resident aliens geen rechten voor opbouwen), en voor Medicare (ook geen
rechten). Tevens wordt mijn getrouwde status niet erkend voor de
belastingen, omdat mijn vrouw ook 'non-resident alien' is (daar komt bij dat
ze vanwege haar visum niet mag werken en dus van mijn inkomen moet leven).
Al met al betaal ik over mijn inkomen zo'n 35% belasting. Veel meer dan in
Nederland, vanwege alle aftrekposten, overhevelingen en belastingvrije voet.

Ik klaag niet hoor, want ik waardeer het zeer dat ik de mogelijkheid krijg
een tijdje in dit land te mogen werken. Maar helemaal eerlijk kan ik e.e.a.
niet vinden.

Groeten,
Mark

Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com