Rechts-af ! (was: De Graaf op radio)

Sun Jan 27 10:31:20 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>:
>We moeten inderdaad een steviger, vechtlustiger geluid laten horen. Maar
>NIET meedoen met de algemene trend om leefbaar nederland te imiteren. (...)
>Voor deze campagne zijn vechters nodig, dat roep ik al sinds augustus 2001.

 Hein (zoals meestal): prima !

 Twee uur na de Graaf werd er overgeschakeld naar het VVD congres. Interview
 met de Grave, Vonhoff en iemand wiens naam me is ontschoten. Van hetzelfde
 laken een pak... Alleen Vonhoff merkte op dat hij 'het niet onmogelijk acht'
 dat de VVD nog voor de verkiezingen LN zal uitsluiten als mogelijke coalitie-
 partner. Op zich bravo -uiteraard- maar ik kreeg dus wel het onaangename
 gevoel dat anderen de bruinhemden van Fortuyn dus NIET op voorhand uitslui-
 ten. Hoe diep zullen we nog zakken ? Vrijzinnig-denkende mensen vluchten
 tegenwoordig naar de ChristenUnie, naar 't schijnt...

 Iets dat opvalt: 1) Paars is rechts, 2) de burger wil niets weten van Paars
 en dus (!) 3) de reactie komt van rechts - NIET van links (of vanuit het
 centrum). Da's raar. Men zou verwachten dat de SP (de enige linkse partij
 die nog over is) het goed doet met haar kritiek op Paars. Maar neen: het is
 uiterst rechts dat er garen bij spint.

 Glijden we soms af naar het Amerikaanse model (d.w.z. alle partijen zijn
 rechts) ? Het begint er zowaar wat op te lijken.

 Het heeft er veel weg van dat Paars er zo'n zootje van gemaakt heeft ('so-
 lidariteit' is een verdacht woord) dat iedereen alleen nog maar denkt aan
 zichzelf, net als in de States. Een bikkelharde maatschappij waarin het
 geld regeert en iedereen verder -meer wat dan ook- de tering kan krijgen
 (weg met WAO-ers, weg met bijstandstrekkers, weg met buitenlanders, laten
 ze maar voor zichzelf zorgen want het zijn duistere figuren die op 'ons
 geld' uit zijn -alleen homo's ontspringen de dans), vandaar Fortuyn.

 Als dit inderdaad waar is, dan heeft Paars de zwaarst mogelijke misdaad
 begaan tegen de Nederlandse samenleving. Zie de vicieuze cirkel van so-
 ciale bewustvernauwing maar eens terug te draaien. Wie zou daar uberhaupt
 toe in staat zijn ? Ik zou niemand weten...

 Nog iets dat opgemerkt moet worden: ter verdediging (!) van Paars willen
 D66'ers nog wel eens opmerken dat we 1) de winkelsluitingswet te danken
 hebben aan D66 (Paars) 2) de euthanasie-wet en 3) het homohuwelijk. Ook
 zou er 4) een referendumpje zijn. Zo'n opmerking is dodelijk ! Elk van deze
 wetten stuit op weerstand bij een deel van het Nederlandse volk; door ze IN
 EEN ADEM (m'n hemel, wat dom) te noemen, is men verzekerd van de afkeer van
 velen ! De 'model-Nederlander' (zo die al bestaat, hetgeen ik betwijfel) is
 nu eenmaal niet de koopzieke homo die zich -uiterst trouwlustig- voorbereidt
 op de dood. Maar dat is dus wel het beeld dat men -onbewust- opgeroept. En
 -opmerkelijk genoeg (wat leven we toch in waanzinnige tijden)- dit beeld is
 nota bene nu net het beeld van Pimmetje Fortuyn ! Daar zit dus een patholo-
 gische omkering in, geen wonder dat men er niet meer uitkomt.

 Jongens (meiden) daar in Den Haag, doe de ogen eens open !

 Marc Fluks, Amsterdam

 PS: mijn advies aan de Paarse partijen: forceer een kabinetscrisis na de
     gemeensteraadsverkiezingen en ga elkaar zo hard mogelijk te lijf. Dat
     lijkt mij de enige kans op overleven.