Groslijst Leefbaar Nederland

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Jan 17 22:15:31 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Met dank aam Marc Fulks voor de tip, heb ik even geneusd in die groslijst
kandidaten kamerverkiezingen 2002 LN.

Het viel me op dat er veel overlopers waren vanuit de VVD. Maar het CDA en
D66 geven ook veel adwerlatingen te zien. Verder bestaat de lijst voor 80
procent of meer uit loten van de professionele en ondernemende middenklasse,
inclusief wat overmijdelijke lunatics.

Verder zal Hein van Meeteren het wel moeilijk krijgen met z'n familie, want
een huisarts Wenso met gelijke achternaam uit Vught staat ook op de lijst.
Drukke politieke familie, Hein.

Enkele mij bekende figuren komen bij LN binnen via PvdA/D66 en CDA -
schooldirecteur, hoogleraar en journalist. Anders dan de professionelen
vallen zij q.q. toch eigenlijk onder het denkend deel der natie. Nee dus.

Overigens vraag ik me af of de demonisering van LN als 'troetelnazi's' enig
effect heeft anders dan op de gemoedsrust van de GL-aanhang.

Henk Vreekamp, Utrecht