Stemadvies

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Jan 8 23:00:14 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde duiven,

Ik lees na terugkeer uit de sissende-sampan-sneeuwjachten een ozon riekende
serie beschouwingen over de de verkiezingslijstplaats van Hein van Meeteren.
Natuurlijk is Hein uiterst onbetrouwbaar en landverraderlijk vanwege zijn
plat-pacificisme, ongenuanceerd anti-Amerikanisme en zijn onderschatting van
de woestheid der Serven. In deze tijden van ondergang en succesvol
imperialisme dient ieder fier te zijn...

Op een andere manier zou ik overigens wel zijn verkiezing beslist jammer
vinden. Eenmaal beroepspoliticus moet je draaien en keren en steeds maar
zeggen dat je niet geheel begrepen bent enz., moet je om tactische redenen
even zwijgen, enz. Kortom, mocht Hein op een verkiesbare plaats komen, dan
verliest de discussielijst een aanstekelijke deelnemer. Jammer.

Wat betreft die stem-advies-commissies: die vind ik landelijk wel nodig,
mits je kandidaten ook proportioneel naar regio verdeelt. Lokaal en
provinciaal is het onzin: door de nabijheid kunnen kandidaten zich voldoende
profileren, binnen de partij en naar de kiezers toe. Na een partijconform,
dogmatisch experimentje in 1994 hebben we in Utrecht die soesa nadien dan
ook laten varen. Kwalijker vind ik het dat de kandidaat, zodra hij/zij
notabeel is, z'n kop niet meer laat zien...

Henk Vreekamp, Utrecht