Stemadvies

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Fri Jan 4 16:55:06 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde luistervinken, Drijfsijzen en ander gevolgelte,

Met droefenis heb ik kennis genomen van het feit dat er weer een stemadvies is
opgesteld waarmede de partijbureaucratie aangeeft dat ze het gezonde verstand
van de gemiddelde D66-er op z'n zachts gezegd in twijfel trekt. Bij vorige
gelegenheden (verkiezingen 1998) heb ik aangegeven dat ik mordicus tegen een
dergelijk "officieel"advies ben, daar ik er van uit ga dat dit alleen maar
leidt tot stemmingmakerij binnen onze club en een trap is in de richting van de
(interne) kiezer.
Nog bonter maakt de slapende krant van wakker Nederland van vandaag het, waar
in een artikeltje ergens binnenin deze editie men het doet voorkomen of de heer
H.Wijers in z'n eentje de definitieve lijst voor de tweede kamerverkiezingen
heeft samengesteld. Wel heren Olde Kalter en Lunshof: WIJ ZIJN EEN
DEMOCRATISCHE PARTIJ, WAARIN DE LEDEN HET LAATSTE WOORD HEBBEN!
Ik doe hierbij dus een beroep op alle aangesloten D66-ers op deze lijst om je
eigen mening te verkiezen boven die van een stemadvies van een
stemadviescommissie.

Let wel: ik geef hier geen enkele indicatie over wie ik persoonlijk geschikt
vindt voor welke plaats, dat doe ik op de plaats waar iedere weldenkende D66-er
dat zou moeten doen: op het stembiljet dat tijdig naar het partijsecretariaat
geretourneerd wordt en vervolgens op 15 Mei nog eens achter de stemmachine!

Ernst Debets/
Zaanstad