Website Hein van Meeteren

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Fri Jan 4 04:58:27 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Goede website. Ik ben benieuwd hoever je gaat komen op de uiteindelijke
kandidatenlijst. Zoals ik al schreef heb ik goede hoop dat jij 'het zwaard
voor de relatief onbekende' dat vastzit aan ons stemsysteem minder gaat
voelen vanwege je publieke optredens op TV, radio en recentelijk op het
congres. Desondanks zou het me verbazen als je die zevende plaats vasthoud.

Je refereert op je website naar mijn email op de lijst:
"Maar ben je niet bang dat je mensen die langer binnen D66 actief zijn voor
de kop stoot?
Oei...die kans is er ja. Op onze discussielijst las ik al iemand die zei: en
onze Opschudders dan? Waarblijven onze jongeren? Waar staan die in dit
advies? En wat moet die Hein van Meeteren zo hoog? "

Dat laatste heb ik natuurlijk niet geschreven en dat zou ik ook nooit
schrijven. Mij stoot je in elk geval niet voor de kop. In tegendeel. Waaraan
ik me irriteer is dat de zittende fractie zo hoog geplaatst is door de SAC.
Verder mis ik inderdaad de jongere generatie op duidelijk verkiesbare
plaatsen. Dat vind ik een gemiste kans voor een progressieve partij.

Niks ten nadele van de andere kandidaten bij de eerste 25. Sommigen ken ik
niet en daarover heb ik dus geen mening. Jou ken ik enigszins van de
discussielijst, van de MPEG van je optreden op het D66-congres, van enkele
Lagerhuisoptredens, en van je geemotioneerde betoog tijdens het Kosovodebat
in een achterzaaltje in Amsterdam. Op basis van die indrukken hoop ik van
harte dat je het red.

Groeten,
Mark