Aandacht voor Fortuyn

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Feb 28 19:55:37 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny wrote:

> [...]

Dat zijn commissies van een andere orde en in beginsel een prima
mogelijkheid om de burger meer bij beleid te betrekken en/of te laten
participeren.

> En dus zal het antwoord op je vraag ook niet erg verassend zijn

We hebben het over twee verschillende zaken dus, Lenny.

De eerder door mij beschreven werkwijze vindt ik thuishoren onder de
noemer propaganda voor heersende partijen middels gebruik maken van
overheidsorganen.
Daarom ook misbruik makend van de overheid als instelling ten eigen
(zittende bestuurders) nutte.
Het volk staat verbijstert toe te kijken....... of meer waarschijnlijk,
trapt erin .....

> Een (1) man kan het geheel niet veranderen. Wel kan hij zorgen dat de soep
> eens flink wordt omgeroerd..

Ik is in dit geval een stijlfiguur Lenny, het gaat erom dat zelfs een
meerderheid dat niet lukt, omdat er in die zin ook geen keuze kan worden
gemaakt.

Doe mij maar bestuurders van samenstelling type A of doe mij maar
bestuurders van samenstelling type B.
Als kiezer ben ik volkomen afhankelijk van wat de partijen met de
uitkomst van de verkiezingen gaan doen. En in welke samenstelling zij
uiteindelijk zullen verschijnen. Geen enkele transparantie hierin.

Dus ook geen echte keuze.
De kiezer wordt opnieuw bedrogen.

Wedden dat het over het algemeen dezelfde zullen zijn dan wat er al zat,
vooral lokaal?
Bovendien, vijf partijen doen er hier lokaal mee, drie afstammelingen
van de drie landelijk grootste en twee lokale, afscheidingen van CDA en
PvdA. Wat
wil je hier dan kiezen?

Maar vooral zie je hoe mijn keuze voortdurend afhankelijk is (gemaakt)
van andere zaken?

> De bestaande arrogante regentencultuur heeft daar in het geheel geen last
> mee. we trekken de beloften wel recht in het regeeraccoord. Veel beloven
> weinig geven doet een gek in vreugde leven

Helaas blijft de politiek die regel hanteren.....
Enkel, ook mijn leven passeert zo ongemerkt.

Henk Elegeert