[Fortuyn contra Rothenberg]

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Feb 28 03:28:18 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jasper Diekema wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Alleen een beetje jammer dat Rothenberg

Is er een archief van?

> verder niet meer actief in de
> politiek is zoals hij zelf zegt (beweert) Er moet toch uiteindelijk wel een
> politicus zijn die het debat aandurft met Pim Fortuyn en het ook wint,

Tja, er heeft er zich al een opgeofferd en is niet echt goed uit de
strijd gekomen.

Het debat Oudkerk-Fortuyn Zie:
http://www.novatv.nl/reportage/index.cfm?fuseaction=default&id=665&RD=1

Wie volgt?

> simpel gezegd: wie doorbreekt het populisme van Fortuyn en drijft hem in een
> verdomd moeilijk hoekje.

Dat is nu juist zo verdomd moeilijk.

>Hiermee wil ik niet zeggen dat we ons op een
> negatieve manier moeten keren tegen Pim Fortuyn, ik denk dat het alleen nog
> maar erger en hem sterker maakt. Ik denk uiteindelijk dat je hem alleen maar
> inpakt met punten waardoor hij moet gaan toegeven dat wanneer hij in de
> kamer komt ook concessies zal moeten doen en zijn plannen irreel zullen
> worden.

Dit klinkt tamelijk irreëel, en dat "... hij moet gaan toegeven...."!?
Bovendien 'plannen', alleen nog maar gehoord dat hij ze heeft, niet hoe
ze eruit zien.
Net als de cijfers, die hij zegt ze te hebben, maar geen werkelijke
cijfers/getallen of waar ze voor staan.

> Dat het geklets van hem nu alleen maar demagogisch geleuter is en
> inspelen op de onlust bij mensen.

Het "werkt" (nog) uitstekend kan ik je vertellen.
Het is verbazingwekkend.

Ik vind de campagne van de VVD Rotterdam ook wel iets hebben. :)

> Ik wil hiermee niet zeggen dat die
> problemen er niet zijn hoor..

Welk(e) proble(e)m(en)?

>( Alleen zijn die oplossingen van Pim niet zo
> als ik ze graag zou willen)

Ik ken het probleem nog niet.

Henk Elegeert