fortuyn een dag per week??

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Wed Feb 27 23:41:56 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>
>Contextueel lezen. Ik had het over de suggestie. En die is gewekt.

Suggereerde Thom de Graaf niet precies hetzelfde op het congres met zijn
citaat van Anne Frank?

Beiden waarschuwen tegen haat tegen een specifieke groep gelovigen, door
erop te wijzen waar dat in het verleden o.a. toe heeft geleid. Het lijkt me
geen kwaad kunnen Pim Fortuyn daar mee te confronteren, zodat hij zich daar
expliciet tegen kan/moet uitspreken. Een uitspraak als "De Islam is een
achterlijke cultuur" lijkt me voldoende reden daarvoor.

Overigens vind ik dat Pim Fortuyn dit soort discriminerende uitspraken
legaal zou moeten kunnen doen, juist om zijn ware gezicht te kunnen tonen
(citaat Roger van Boxtel op het congres) en om de discussie in alle openheid
te kunnen voeren. In die zin ben ik het dan ook met zijn kritiek op (de
huidige uitleg van) artikel 1 van de grondwet eens. Voor mij is
discrimineren iets anders dan het doen van een discriminerende uitspraak.

Mark Giebels

Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com