fortuyn een dag per week??

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Feb 27 12:22:28 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Je moet een paar debatregels respecteren: de bal spelen, niet de man. Geen
> drogredenen (zoals: u bent net als de NSB-ers tegen buitenlanders),

Daarmee win je geen debat met pimmetje.

> vóóronderstellingen aanvallen, onlogische redenaties aanvallen (zoals:
> criminaliteit wordt voor 99% door allochtonen bedreven, dus allochtonen
> zijn "crimineel") etc etc.

Mee eens.
In de discussies met jongeren vraag ik dan ook welke allochtonen ze
precies bedoelen.
En spreek tegen dat nederland vol is, want wat is vol en waarmee dan.
En is dat wat men allochtoon noemt niet gewoon nederlander?
En waar hebben we het dan eigenlijk over?

Wist je trouwens dat pimmetje simpel scoort door een mening te hebben?

> Rob Oudkerk heeft voor mij afgedaan sinds hij de herdenking van de
> februaristaking heeft misbruikt als anti-Pim propaganda stunt. Dat neem ik
> hem bijzonder kwalijk: hij bagatelliseert ermee het wegvoeren van de joden
> in WO II.

Zoiets kun je niet bagatelliseren. Los van welke propaganda dan ook.
De februaristaking staat los van Pim en heeft haar (eigen) plaats in de
geschiedenis.

Erggggg onhandig om daar een verbintenis tussen te (willen) zien.
Kan me ook niet voorstellen dat Oudkerk dat bewust en/of met die
intentie heeft gedaan.

> Je kan alles van Pim F. zeggen, maar wegvoeren naar
> vernietigingskampen van een bevolkingsgroep heeft hij nog nooit
> gepropageerd.

Nee dat klopt op zich.

Anderzijds verbaast het mij hoe werkelijk simpel het lijkt om anderen,
achter dergelijke ideeen aan te krijgen. Pimmetje brult wat en alle
latente ongenoegen heeft een uitlaatklep.

>  Suggereer dat dan ook niet.

Het klinkt als iemand die de discussie is aangegaan met de beelden die
hij bij zichzelf ziet.
Of door de opponent opgeroepen weet.

> Je diskwalificeert jezelf met
> zo'n suggestie.

Mee eens.
Er bestaat altijd het gevaar dat je in het debat met pimmetje onderuit
gaat.

Henk Elegeert