Illegale kopie blokkeert legaal gebruik Windows XP

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Feb 22 14:31:32 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Feb 22, 2002 at 02:11:58PM +0100, cg at evrl.xs4all.nl wrote:

  : Ik ben daarom falikant tegen auteursrechten, zeker gezien het misbruik dat
  : er nu van gemaakt wordt door softwareproducenten en muziekproducenten.
  : Gisteren was wel weer the limit - een onderzoek kan niet meer gedaan
  : worden omdat een amerikaans bedrijf een borstkankergen heeft gepatenteert!

Aha, interessant. Heb je een bron? Ik zat me recent nl. nog het hoofd te
breken over patentenbusiness, waar ik niet in thuis ben.

Zoals ook weer in de laatste National Geographic stond heeft de Aids
bestrijding in Brazilie er baat bij dat daar patenten omzeild werden
om goedkoop aidsremmers te produceren. Het dilemma is echter dat bij
afschaffing van patenten de kosten van onderzoek onbetaalbaar lijken
te worden daar die nu gedragen worden door bedrijven die ze gedurende
verloop van tijd via producten terug willen verdienen.

Intuitief zou ik zeggen dat kennis public domain zou moeten zijn maar
de kennis moet natuurlijk wel vergaard worden...

Groeten van een Windows-vrij mens :-)
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |