SER, wetgevende macht?]

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Feb 19 09:27:39 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heel juist Joris,

Je legt de vinger op de wonde. Een vaste premie voor ieder met teruggaaf
nadien leidt tot weer meer bureaucratie en kosten, terwijl een grote groep
lagere inkomens toch nog feitelijk de dupe zal zijn. Dubbel slecht dus, dat
VVD-idee. Premies kunnen eenvoudigheidshalve beter het proportionele regiem
als bij de belastingen volgen.

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 11:35 18-02-02 +0100, you wrote:
> [...]
>ook D66 een premie wilden en lagere inkomens wilden compenseren via de
>belastingen. Nou vraag ik me af hoe dat compenseren gaat want ik zie daar
>toch weer iets in van na afloop van een jaar ofzo....
>En nou juist dat kunnen mensen die een laag inkomen hebben niet (dat
>wachten een jaar). Je creert hetzelfde probleem als mensen die bij meerdere
>"bazen" werken. je betaals meer belasting maar kan dat na een jaar
>terugkrijgen. nadeel is dat je dat geld vaak dezelfde maand nog nodig hebt.
>In hoeverre is daar rekening mee gehouden?

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66