Genant

Mark van Barschot m.vbarschot at WORLDONLINE.NL
Tue Feb 12 15:07:10 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Ad,

Het zal wel liggen aan mijn kennelijke gebrek aan historisch besef, maar mij
was de anti-semitische lading van de gewraakte zinsnede ontgaan. Ook
inmiddels na herlezing. Kun jij mij vertellen welke term antisemitisch is:
Krullenbol of burgemeesterszeuntje? Of allebei wellicht? En zou  je me
vervolgens ook kunnen uitleggen waarom deze term(en?) een anti-semitische
lading hebben gekregen (historisch perspectief).

Beste Henk,

Ik kan me slecht voorstellen dat je mailtje anti-semitisch bedoeld was, maar
mocht ik mij daarin vergissen, mag ik je dan verzoeken een volgende keer
rekening te houden met de onwetendheid van een lezerspubliek van enkele
generaties na de oorlog (geschiedenis was wel mijn favoriete vak op het
VWO). De boodschap die je eventueel zou hebben willen overbrengen (als Ad
gelijk zou hebben) is nu dermate subtiel verpakt, dat de doelgroep (o.a. ik)
hem niet oppikt. Dat communiceert niet erg effectief! Bovendien kom ik er
dan natuurlijk nooit achter wie ik eens een lekker scherpe of juist botte
reply kan sturen.

Ik dank de heren (Henk natuurlijk alleen indien van toepassing) bij voorbaat
voor hun medewerking bij het verhelderen van de communicatie via deze lijst.

Groet,

Mark van Barschot