JSF versa EUROFIGHTER

Fri Feb 1 10:47:57 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Peter schreef:

>Ik vind dat het ons (D66)  een kabinet crises waard moet zijn om niet voor
de JSF te kiezen met zoveel >onzekerheden en te kiezen voor de EURO
FIGHTER.

Dat vind ik een uiterst merkwaardig standpunt.
De Eurofighter is zoals ik begrepen heb de minst kwalitatieve van de drie.
En het Europese verhaal is er met de haren bijgesleept om een beslissing
ten faveure van de eurofighter te forceren. Dat is namelijk helemaal geen
europees vliegtuig. Maar gewoon een vliegtuig van een paar landen. Als deze
landen zo graag een europees vliegtuig wilden maken, waarom zijn wij daar
dan nooit bij betrokken? Nu hij verkocht moet worden worden we ineens
aangesproken op ons europees zijn en proberen ze ons een minderwaardig
vliegtuig in de maag te splitsen. Als je al Europees wilt kopen neemdan de
Franse Rafalle. Al blijft het Europese vliegtuig een verkoopargument.

Gisteren was er iemand op tv die beweerde dat dit soort jagers eigenlijk
achterhaald zijn inmiddels. In Afghanistan werden geen jagers gebruikt. Dit
kan ik niet precies beoordelen, maar het is een overweging...

>, hoe hoog de kosten ook zullen zijn .  Het democratisch gehalte van de
KABINET beslissing trek ik sterk in >twijfel .
>Wie wil of kan dat nog aan de kiezen uitleggen ???

Leg eens uit. Ik hoor niemand over het feit dat we een europese jager
moeten kopen. Ik hoor meer dat we de JSF moeten kopen.... Leg jij maar eens
uit waarom ik zou moeten betalen voor een frans-duits (IT-Spaans) vliegtuig
dat inferieur is....
Groet Joris van den Wittenboer