immigranten - segregatie?

raimond de tempe raimond.de.tempe at HCCNET.NL
Fri Dec 27 16:16:31 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc Alexander,

waar zou ik voor of tegen moeten zijn, ànders dan ik heb aangegeven prima te kunnen
instemmen met de redelijke strengheid die door D66 wordt voorgestaan? Kijk, het sociale
verschijnsel dat ik hierbeneden signaleerde, is een sociaal-psychologische verschijnsel, dat
men kan constateren als een "natuurwet". Daar kun je niet voor of tegen zijn. Maar als je
gevolgen wilt bestrijden, dan moet je passende maatregelen treffen, zoals ieder ingenieur
weet. En daarbij niet te vergeten dat mens en maatschappij aanzienlijk minder maakbaar
zijn dan men veelal aanneemt of wil aannemen. En als de juristen dan ook nog zegggen dat
bepaalde dingen niet kunnen, om dat ze in strijd zijn met  x, y, z, kortom de democratie, dan
wordt het heel erg lastig! En dan ook nog de economen zeggen dat het hele bedrijfsleven
zichzelf gaat exporteren, als... dan is het bijna roeien tegen de stroom op.

Overigens, in de NRC van zaterdag 21 stonden op pagina 3 enkele interessante en
genuanceerde artikelen over de immigratie en de ouderen die in grote steden willen wonen
(ben ik ook).

Uw sceptische conservatief, /raimond de tempe