Teletekst: D66 lonkt naar coalitie met CDA en VVD

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Tue Dec 17 21:17:14 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Martin Lentink" <martinlentink at d66putten.nl>
>Ik zou beginnen met ze te vragen wat ze dan wél willen, als ze geen CDA/VVD
>willen.....
>PvdA/SP/GL? nâh...
>Wat dan?
>
>Als je dus een beetje redelijk kabinet wil, moét je d66 stemmen.

Nu de op de tenen getrapte Thom de Graaf wederom lonkt naar het CDA en de
VVD, begin ik me dat laatste serieus af te vragen. Wat als CDA/VVD straks
het 'strategisch akkoord' voor de voeten van Thom gooien en er een presentje
bij doen (bv. het redden van de tijdelijke referendumwet)? Ik moet dan nog
zien of de fractie nee zegt.

Afgaande op Thom's uitstekende speech voor het congres zou hij dat voorstel
in de prullebak moeten kieperen, maar in de realiteit van na de verkiezingen
als D66 een kleine partij is gebleven, denkt de fractie wellicht dat het
beter is dan niks. Ik ziet het ze in ieder geval wel als een succes
uitleggen. "We hebben de referendumwet gered, de WAO voorstellen liggen
dicht bij de D66-plannen en de hervorming van de gezondheidszorg kan
eindelijk beginnen." We hebben als kleine partij veel binnengesleept, zal
het gemakkelijke commentaar zijn.

Dit doom-scenario is na de brief van Thom nog dichterbij gekomen en ik kan
me voorstellen dat velen vrijzinnig-democratische kiezers serieus zullen
gaan overwegen dit keer maar eens GL te gaan stemmen.

>Is dat écht zo? Misschien dat we d'r nog wat verduidelijking in moeten
>aanbrengen.

Dat moeten we dus zeker. Graag zo snel mogelijk een lijst met concrete
voorwaarden voor deelname aan een conservatieve regering. Ik vind dat de
kiezer die duidelijkheid verdient.

Groeten,
Mark Giebels

Add photos to your messages with MSN 8. Get 2 months FREE*.
http://join.msn.com/?page=features/featuredemail

Deze e-mail is door E-mail Virus Scan van Het Net gecontroleerd op virussen. Zie voor meer informatie: http://www.hetnet.nl/evs/