Teletekst: D66 lonkt naar coalitie met CDA en VVD

Tue Dec 17 17:17:37 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin schreef:
> Maar hier hebben we het al tijden over, en het is volgens mij helemaal
niets
> nieuws. CDA/VVD trekken verder naar rechts, en de PvdA wil voorkomen dat
ze
> worden leeggevreten door de SP, en schuift op naar links.

Niks nieuws onder de zon....of wel....? Ik schreef al eerder dat de
tegenstelling links-rechts een rol zal gaan spelen en dat zeker de PvdA dat
zal opspelen. Nu is die typering van de verkiezing in volle gang en wij
laten ons in het rechterkamp duwen... onbewust kennelijk nog wel. En
doordat een brief verkeerd is uitgelegd? (Is dat wel zo?) Ik heb de brief
gelezen en het staat er natuurlijk niet keihard, maar toch. Je had kunnen
verwachten dat deze conclusie getrokken zou worden. Qua beeldvorming vind
ik het niet handig....

Ik ben bang dat dit zoals anderen ook al schreven,  dit niet lekker valt
bij veel potentiele kiezers en een groot deel van onze achterban (maar ik
kan er naast zitten, het is alleen een indruk). Zeker een aantal mensen die
ik bijna om had....... zeggen nu in ieder geval geholpen te zijn met het
bepalen van hun keuze.... Ok daar kan ik als democraat dan weer wel blij
mee zijn, maar had ze liever overgehaald op ons te stemmen en zal mijn best
natuurlijk nog doen.

En Wouter Bos wil natuurlijk best met ons in zee gaan indien dat nodig
is.....
Maar goed wat moet ik mensen nu adviseren indien ze geen vvd-cda kabinet
willen hebben?
Hoe wij er ook tegenaan kijken.... Ik denk dat dat het thema van de
verkiezingen worden....
En daar hebben we mee leren om te gaan. ook al vinden wij dat links en
rechts niet meer bestaat... (wat ik betwijfel)

> In die gepolariseerde situatie is het moeilijk om een genuanceerd geluid
> ergens in het midden te laten horen, maar het schept ook wel kansen. Als
de
> 'grote jongens' naar de flanken duiken, is er voor ons meer plaats tussen
> hen in, lijkt mij.

Precies. Maar dan moet je je niet in een van de hoeken laten plaatsen....
En dat is nu wel gebeurd.