Boodschapper (was: Gemist)

Tue Dec 17 01:38:52 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:01 14-12-2002, Michiel Scheffer D66 wrote:
>Mijne heren,
>
>Leuk zo veel reacties op een sarcastische mail.

De afgezaagde uitvlucht van iedere pseudo-columnist die zich
heeft vergaloppeerd.

>Laat er geen misverstand  over laten, ik lees u allen met
>genoegen.

Dat je niet iedereen met genoegen las, werd niet beweerd.
In plaats van een misverstand uit de wereld te helpen creeer
je hier nu juist een misverstand. Met opzet, zo te zien.

>Ik heb ook geen zin om het histerisch archief in te duiken
>om bepaalde stellingen te onderbouwen. Het voordeel van de
columnist is dat hij zijn beweringen niet hoeft te staven.

Dan zou een columnist de vrijheid hebben om er maar op los
te jokken?

>Het ging me om een sfeerbeeld.

Dat is niet zo; je hebt je niet beperkt tot een sfeerbeeld,
maar hebt concreet drie deelnemers met naam en toenaam van
samenzweringsdenken beticht.

>Ik kom weer terug na herstel van griep en hardnekkige hoofdpijn.

Is het nu de bedoeling dat iedereen op de lijst aangaande
zijn of haar gezondheid een communique uitgeeft?
Of vind je jezelf dermate belangrijk dat je ons gaarne een blik
op je gezondheidstoestand gunt?
Of doe je een beroep op je blijkbaar kwakkelende gezondheid om
te verklaren waarom je niet gewoon luid en duidelijk schrijft
dat je je hebt vergaloppeerd?

>Ik ben tijdelijk geveld door een stemadvies, zo zei mijn doctor,

Ik neem aan dat je je dokter bedoelt?

Van harte beterschap Michiel. En ik zou maar gewoon consultant
blijven. Columnist is echt te hoog gegrepen; daarvoor dien je
bij voorkeur waarheidslievend zijn, en origineel.

Erik vdMb