Nobelprijs duurzame ontwikkeling: meer data

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Dec 16 21:28:43 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marcje [voor een keer pas ik me even aan in stijl]

Ik ken de Nobel-definitie voor "bewezen onderzoek" niet, maar in het veld
wordt er toch beslist *genuanceerder* over gedacht dan jij doet voorkomen.

Dat die hype voor de jaren 2001-2002 zou teruglopen, is iets te snel
geconcludeerd wegens mogelijke achterstand bij verwerking of verlaging van
het aantal gescande tijdschriften. ISI is nu eenmaal een commercieel
bedrijf. Daarbij mag je de gerede mogelijkheid niet uitsluiten dat de hype
zich juist voortzet onder gewijzigde titelwoorden wegens het voortdurend
innovatieproces. Kortom, de parameters dienen ook steeds te worden aangepast.

Je eenvoudige congrestijger,

Henkie.