Denktank 66

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Dec 16 19:18:40 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> ?????

De boodschap is aan mij (burger) gericht "De kiezer heeft altijd gelijk,
maar voor hoelang" door een zgn onafhankelijk clubje.

Wat is dan de boodschap " ... dat ik als kiezer altijd gelijk heb, maar
niet echt? " en wie bepaald dat dan?
Precies, een clubje dat niet echt onafhankelijk is, maar subtiel een
andere boodschap heeft. Een politieke nog wel. En dus met politiek bezig
is. Paradoxaal genoeg dus ook echt twijfelt aan het gelijk van de
kiezer.

Bart, ik probeer er maar een paar.....

"De kiezer heeft altijd gelijk, als ie maar vaak genoeg mag stemmen"
"De kiezer heeft altijd gelijk, mocht ie maar vaker stemmen"
"De kiezer heeft altijd gelijk, maar wie luistert daar nog naar"
"De kiezer heeft altijd gelijk, als ie maar ergens een stem heeft"
"De kiezer heeft altijd gelijk, maar waar heeft ie echt wat te
vertellen"
"De kiezer heeft altijd gelijk, en waarom doen politici daar dan niets
mee"
"De kiezer heeft altijd gelijk, en waarom doet de politiek daar dan
niets mee"
"De kiezer heeft altijd gelijk, in een democratie kreeg ie zo wat te
vertellen"

> Simpel, een oproep om wat verder vooruit te kijken dan de waan van de
> dag.

Nou ik heb 'em gemist, die insteek. En wiens belang is dat?

> Typisch D66 toch?

Vanuit D66 (politiek) geredeneerd heel juist, Bart maar weinig
onafhankelijk.

> Of mag niemand twijfels uiten over bijvoorbeeld
> het gebruik van het stemrecht om medeleven te uiten?

> Het is toch de bedoeling van een politieke partij om de burger te
> overtuigen?

Ja, (als het gaat om verkiezingen) maar waarvan, Bart?
En waarom zou je dan tegenover de burger gaan staan en niet ernaast.
Waarom wil je die kiezer dan aan het denken zetten als je overtuigd ben
van zijn gelijk.

Waarom zou je de zelfstandigheid van de kiezer/burger niet erkennen en
hem/haar vertellen wat je te bieden hebt met de D66 visie, en waarin
hij/zij zich kan herkennen.

> Dat houdt in dat je iets poneert wat niet al a priori de
> mening van de kiezer is.

Dat kan, maar zeg dan (als denktank) niet dat je onafhankelijk bent.
(zie faq)
Gebruik dan zelfs die term niet.

http://www.denktank66.net/faq.html
"
..
Zijn jullie van D66?
Nee, Denktank 66 is een onafhankelijk initiatief van vogels die graag
hun sympathie tonen voor vrijzinnige, innoverende, duurzame en
democratische politiek. Veel van deze vogels zijn wel lid van D66 daar
zij de indruk hebben dat D66 de enige partij is die deze thema's
feilloos combineert.
..
"

> Betekent dat nu dat je daarmee zegt dat de
> kiezer dus ongelijk heeft?

Wil je dat niet verder vertellen, Bart :)
Nee natuurlijk niet, ik heb als kiezer altijd gelijk, zelfs als ik mij
vergis. ;)

Henk Elegeert