Denktank 66

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Mon Dec 16 16:35:41 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> "De kiezer heeft altijd gelijk, maar voor hoelang"
>
> Haal ik het brood nu bij de slager of bij de bakker?

?????

> Met een dergelijke slogan is het volsterkt niet helder waar het met de
> boodschap heen wil.

Simpel, een oproep om wat verder vooruit te kijken dan de waan van de
dag. Typisch D66 toch? Of mag niemand twijfels uiten over bijvoorbeeld
het gebruik van het stemrecht om medeleven te uiten?

> Heeft de politiek nu kritiek op het gelijk van de kiezer?
> Of, is de denktank overtuigd van het korte termijn denken van de kiezer?
> Of beland de denktank in een spagaat?

Het is toch de bedoeling van een politieke partij om de burger te
overtuigen? Dat houdt in dat je iets poneert wat niet al a priori de
mening van de kiezer is. Betekent dat nu dat je daarmee zegt dat de
kiezer dus ongelijk heeft?

Bart Meerdink