Legitimatie-plicht (was: Identificatie moet vanaf twaalf jaar)

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Sat Dec 14 18:11:00 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

fluks at science.uva.nl (Dr. Marc-Alexander Fluks) schoot:

> [...]
>  GEEN persoonsbewijs op zak hebt.
>  De criminaliteit wordt dus aardig opgevoerd en de politie krijgt het
>  drukker dan ooit (bijv. met het creeeren van strafbare feiten).
>
>  Dit soort idiote dingen dienen slechts 1 zaak: een argument te creeeren
>  om NIETS tegen de criminaliteit te doen. Als men daar zich nu eens op
>  ging concentreren, dan zijn we als maatschappij van verplichte legiti-
>  matie, preventief fouilleren en wat er allemaal nog meer aan rituelen
>  in het vat zit om in godsnaam maar niets te hoeven doen, verlost.

Heeft inderdaad een hoog Pipo gehalte.

>  Marc Fluks, Amsterdam
>  [Die al driemaal een kogelgat in een raam gehad heeft - en neen: ik
>   schoot niet mis...]

Raadsel:
Op de ledenlijst staan 133 subscribers.
Als je een bericht verstuurd, wordt het verzonden naar 117 ontvangers.
Ergo, reeds 16 subscribers zijn niet meer in staat om post te ontvangen :).

Stelling: Een D66-er achter het raam stelt zich bloot aan gevaren.

Groet,

Cees