interne verkiezingen -> 'echte' poll vooraf?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sat Dec 7 19:42:28 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, Dec 07, 2002 at 04:10:19PM +0100, Fritz van Rikxoort wrote:
  :
  : Wel komt bij mij een voorkeursactie op eigen kracht sterker over dan zonder
  : enige bijzondere aanleiding schuilend achter een lange lijst hotemetoten,
  : want dan krijg ik twijfels over de eigen kracht en moet ik mijn oordelen
  : over al die hotemetoten meewegen.

  Maar effectief is het kennelijk wel. Ik betwijfel of Combee en Beynen
  zonder de hotemetoten-brieven de top 20 hadden gehaald. Voor die
  thuiszitters waar ik het eerder over had was dit natuurlijk het
  enige voorhanden zijnde stemadvies. Als kandidaten 5000 euro hebben
  voor een voorkeursactie, vooruit, maar laten we voortaan aanbevelings-
  brieven door hotemetoten verbieden. Laat ieder het inderdaad maar op
  eigen kracht proberen (samenwerken met andere kandidaten mag natuurlijk
  wel).

  : Begreep bijvoorbeeld ook niet waarom de sterk bekende en kansrijke Bert
  : Bakker (ook door mij hoog geplaatsts, ook openlijk in de Ongehoord-poll) met
  : anderen samen een voorkeurskaartje stuurde. Maar gelukkig voor hem had ik
  : mijn stembiljet al verstuurd  ;-)

  De actie van Bert is mij ook nog steeds een raadsel, maar wellicht
  dat hij er hier zelf nog een keer een zin aan kan besteden.
  Brengt mij er ook toe nog 1 keer op de kwestie Faqir terug te komen
  (en dan beloof ik m'n frustratie over positieve discriminatie een
  tijdje in de ijskast te stoppen :-)).
  Ik ging er vanuit dat iemand Faqir wel indringend zou hebben
  verzocht zich terug te trekken maar vandaag begreep ik in de
  wandelgangen dat dat niet het geval was. Ze was gepikeerd.
  Daar ze bij de presentatie te laat aanwezig was is het Thom ontgaan
  haar een hand te geven. Bovendien vond ze dat ze in de top 10
  hoorde daar ze stemmen kon trekken, en vroeg of dat geregeld kon
  worden. Toen haar te verstaan werd gegeven dat de dingen bij ons
  zo niet werken heeft ze haar conclusies getrokken. Tja.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                                                        |