Feldwebel

André van Wanrooij - D66 - a.v.wanrooij at D66.NL
Thu Dec 5 23:35:31 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein en Erik,

Om allerlei redenen wil ik me niet mengen met de persoonlijke vetes die op
de lijst worden uitgevochten.

Ik wil jullie enkel meedelen dat ik me kan voorstellen dat je wilt reageren
op mails, dat het bijna dwangmatig moet.
Toevallig weet ik wat het is om "gestalked" te worden, de "drang" is mij dus
niet vreemd.

Toch heb ik mezelf altijd voorgehouden om niet tot het niveau en handelwijze
van een 'opponent' neer te dalen, maar ten alle tijde mijn eigen criteria
aan te houden.

Of ik vergis mezelf in beide kemphanen, of jullie vallen in de hierboven
genoemde valkuil.
Ik raad jullie aan om je eigen reacties aan elkaar eens na te lezen. Ik denk
écht dat je met menig reply niet "gelukkig" bent en (op afstand kijkend)
zelfs soms wenst dat je het niet zo neergeschreven zou hebben. (overkomt mij
ook wel eens).

"een dubbeltje wordt nooit een kwartje"; luidt het spreekwoord.
Ik beoordeel jullie beide als een intellectueel kwartje wat op dit moment
minder waardevast is dan lijkt.

Wees wijs!
Behoudt je waarde!

Hein, ik heb je een aantal malen mogen ontmoeten en deze 'encounters' waren
voor mij uitermate plezierig.
Deze hele discussie verwordt tot een oneindig gekrakeel die enkel verliezers
kent.
Ik zou het betreuren als "het verliezen" de overhand gaat krijgen op de
winst die je voor jezelf (en D66) kan behalen.

Erik, ik heb jou (nog) niet mogen ontmoeten. Dat in het leven je
gebeurtenissen kunnen overkomen waarbij je als mens geschaad wordt is een
(jammerlijke) realiteit. Dat dergelijke ervaringen je altijd bijblijven
eveneens; je verleden is nu eenmaal onafscheidelijk aan je persoon gebonden.
Het is nu net de kunst om pijnlijke en onrechtvaardige ervaringen een plaats
te geven. Je hebt daarna ten alle tijde zelf de keuze of deze ervaringen je
leven, denkwereld en handelwijze verrijken, danwel je leven, denkwereld en
handelwijze obsederen. Ik heb (na een lange moeizame tijd) gekozen voor het
eerste.
Sterkte toegewenst!

met vriendschappelijke groet,
André van Wanrooij