Uitslag interne verkiezingen

Jasper Diekema jasper.diekema at WANADOO.NL
Thu Dec 5 22:29:47 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Andre e.a.,

Ik vind het ook jammer eigenlijk, ik kom zelf oorspronkelijk uit het Zuiden
des lands (Landgraaf) en had graag inderdaad meer zuiderlinge en niet
Randstedelingen hoog op de lijst gehad.
Hoe het precies komt dat dit niet zo is???
Ik weet niet precies hoe het zit? Maar ik kan me voorstellen dat D66 een
relatief grotere achterban heeft in de Steden (en die ook eerder op de
bekenden uit die steden stemmen) en Randsteden. Op zich redelijk logisch
omdat mensen in dorpen toch vaker ietsjes conservatiever zijn in hun
oordelen. Ik bedoel dus niet conservatief in de zin van VVD of CDA maar meer
in het feit dat ze jaren lang blijven kleven aan hun eerste keuze of juist
kiezen wat sociaal geacepteerd is binnen de community.  D66 moet het juist
hebben van progressieve mensen die een brede visie hebben en ook breed
geschoold zijn, deze vind je helaas overwegend in de Randstad.

Maar ja.. dit zijn ook maar hersenspinsels, ik weet het niet zeker hoor.

Met vriendelijke groet,
Jasper Diekema

Jasper Diekema
Laan van Meerdervoort 187 A