Uitslag interne verkiezingen

Thu Dec 5 14:07:13 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:58 05-12-2002, Herman Beun wrote:

>In de eurofractie hebben we wel pogingen in die richting ondernomen,
>maar op basis van die ervaringen heb ik eerlijk gezegd niet het gevoel
>dat dat netto veel oplevert. Ten eerste blijkt de vereiste kwaliteit
>nogal dun gezaaid, en verder heb je mensen nodig die goed ingewerkt zijn
>en blijven, permanent beschikbaar zijn en die meteen kunnen leveren. Als
>je de goede mensen al kunt vinden, dan nog ben je langer aan het
>organiseren en rondbellen dan de tijd die je ermee wint. Uiteindelijk is
>het wel een leuke manier om mensen een soort stagemogelijkheid te
> [...]

Mokum Mobiel (gemeenteraad Amsterdam) werkt volgens mij al
jaren met vrijwilligers. Misschien moet D66 daar eens vragen
hoe ze dat doen?

Kwaliteit en continuiteit blijven natuurlijk een probleem,
maar dat is ook zo als je *geen* vrijwilligers gebruikt en
je dus met een tekort aan ondersteuning blijft zitten.

In ieder geval het onderzoeken waard, lijkt me.

Het lijkt me dat Den Haag voor veel mensen ook dichterbij
is dan Brussel; niet alleen geografisch gezien, maar ook
wat de onderwerpen betreft. Dus misschien is je pessimisme
niet geheel gerechtvaardigd Herman. :-)

Erik vdMb