Peilingen: bij alle drie is d66-tendens omhoog(enz.) Draagt U w Button!

Thu Dec 5 13:39:02 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:05 05-12-2002, Aris  B. wrote:
>Beste Erik,

Ha die Bernard!

>ik verzoek je vriendelijk, doch zo dringend mogelijk om dat gehak op Hein nu
>te staken, of tenminste tot 22 januari een wapenstilstand in acht te nemen.

Ik hak toch niet op Hein in; ik vraag je of jij niet een beetje
naief bent door iemand die een jood voor 'Feldwebel' heeft
uitgemaakt een 'Mensch' te noemen.

Ga daar eens op in als je kunt?

>Hein doet dat al,

Wat doet Hein al? Een wapenstilstand in acht nemen? Daar is mij
niets van bekend. Hein schreef op 3 december te beseffen dat
hij ietwat was doorgeslagen. Hij veronderstelde dat hij misschien
wat overgereageerd had als gevolg van een triest bericht over een
vriendin, maar kon dat op dat moment nog niet zo duidelijk
beoordelen.
Sindsdien blijft het stil. Of Hein nu wel of niet vindt dat hij
overgereageerd heeft is niet duidelijk; van een wapenstilstand
heeft Hein nooit gerept; excuses voor zijn geraaskal heb ik ook
nog niet gezien - jij wel?

>en jij wil je toch niet minder dan Hein betonen?

Kan dat dan?

Wetende dat mij een schadevergoeding van meer dan een miljoen
gulden is toegekend wegens seksueel misbruik gedurende mijn
jeugd, heeft Hein mij uitgemaakt voor incestslachtofferposeur.
Ik herhaal: *poseur*.

Kan het nog lager?

>Heel D66, en ook de niet-leden die zich ermee verwant voelen,
>horen zich de komende anderhalve maand VOLLEDIG OP DE CAMPAGNE
>TE CONCENTREREN.

Wat ben jij nu aan het doen dan? :-)

Overigens: ik laat me niet door Bernard Aris voorschrijven
waar ik me mee bezig houd; dat zal duidelijk zijn.

>  Ik maak er sinds enige dagen een punt van om alle wederzijdse hak- en
>scheld-mailtjes die ik op mijn mail krijg, binnen een half uur te schrappen,
>dus het maakt nog geen blijvende indruk ook.

Daar weet je niets van.
Het is best mogelijk dat over tien jaar zo'n geschrapt mailtje
je nog glashelder voor de geest blijkt te staan. De menselijke
geest laat zich niet zoveel gelegen liggen aan schrapacties.

>En als Drs. Geschiedenis weet
>ik wat vanwege historisch of politiek belang het bewaren waard is.

Wat een enorme misvatting! Historici zijn mensen die *achteraf*
beweren waarom iets onvermijdelijk was. Geschiedenis is dan ook
geen wetenschap; het is meer een kruising tussen sociologie en
literatuur.
Als iemand moet bepalen wat wel en wat niet het bewaren waard
is, kun je beter een archief-deskundige nemen.

Erik vdMb