Modereren

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Tue Dec 3 20:09:57 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zucht......

Al heb je een filter aan staan op berichten van een zeker iemand, dan nog
wordt je door de antwoorden weer met de affaire geconfronteerd.

Ellen, wie er zakelijk gelijk heeft in het geschil kan ik niet beoordelen,
en dat wil ik ook helemaal niet. Als je een zakelijk geschil hebt met iemand
staan je in dit land godzijdank een hoop wegen open om het op een niet
geweldadige wijze op te lossen. Doodgewoon praten, mediation of desnoods een
gang naar de rechter.

Maar om het oplossen van een zakelijk geschil gaat het hier, in het
bijzonder van een zijde, allang niet meer. Klaarblijkelijk Moet De Wereld
Worden Gered Van Die Verwerpelijke Hein Van Meeteren. En helpt een simpel
beroep op netiquette, zo heb ik enige tijd geleden zelf ondervonden, ook
niet meer.

Sommige mensen ontberen klaarblijkelijk elementaire sociale antennes.
Ik heb ooit eens op een receptie meegemaakt dat een plezierig gesprek met
oud-collega's werd onderbroken door een zakenrelatie van een van ons, die
hem midden in dat gesprek over totaal andere zaken wilde spreken. Wij
wendden met plaatsvervangende schaamte onze hoofden af en zochten in de zaal
naar ander vertier. Toen na wat omzwervingen het clubje weer bij elkaar
stond en de lustige kout werd voortgezet kwam die figuursma er opnieuw bij,
om opnieuw ongevraagd ons gesprek te verstoren.

Misschien moeten we, zoals Ellen zegt, inderdaad maar eens wat drastischer
stappen nemen.
Wat mij betreft komt er aan alles een einde. Ik wil de inhoudelijke
discussie op deze lijst niet kwijt, maar ik heb nul trek in dit soort onzin.

Wat mij betreft, Erik: opzouten!

Martin