Modereren II

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Dec 3 17:03:43 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15:42 03/12/2002 +0000, Karst de Jong wrote:

>Twee opties hier, of er wordt een mailing list opzet
>die'invite only' is (bij voorkeur aleen partijleden)
>en die strak gemodereerd wordt.

dat laatste hoeft dan niet: ik denk dat partijleden elkaar wel redelijk respecteren. Het gaat me om niet-leden die leden bij andere leden met pejoratieve ad hominems zwart trachten te maken.

>Of een open bulletin board met verscheidene
>onderwerpen (waarvan een getitled Erik vs. Hein zodat
>iedereen fijn kan meegenieten).
>Voorbeeld: http://www.phpbb.com/phpBB/

Daar doe ik niet aan mee. Ik wil gewoon inhoudelijk, scherp maar niet ad hominem, kunnen discussieren/debatteren over progressief liberale thema's. Zijn mensen daar niet toe in staat, of bereid, of niet bij machte als beheerder een lijst op zo'n wijze te beheren dat ontsporingen voorkomen worden, dan heeft zo'n lijst geen bestaansrecht.