Stalking en Dittrich

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Dec 3 14:33:11 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lijsters,

Sinds Boris Dittrich is betrokken bij de everlasting story op deze lijst, heb ik ik hem gevraagd hoe de vrork in den steel steekt. Het is dus precies zoals ik zei: een man heeft hem na afloopt benaderd met wat vragen over stalking. Die man blijkt dus Erik van den Muijzenberg te zijn. Boris' antwoord had de volgende strekking (ik citeer niet letterlijk, omdat zulks niet gepast is zonder toestemming):

als iemand er *last*  van heeft komt stalking in zicht, als iemand er * geen*  last van heeft is er geen sprake van stalking, omdat aangifte dan onwaarschijnlijk is. Het simpel elkaar bestoken met mailtjes is geen stalking zolang beide partijen het bewust en gewild doen. Zodra één partij hinderlijk wordt gevolgd met bijvoorbeeld mailtjes (in casu bschuldigingen en aantijgingen op een discussielijst) en aangeeft er NIET van gediend te zijn, begint stalking een mogelijkheid te worden. Uiteraard, geeft Boris aan, speelt de subjectiviteit hier een rol: de één kan meer hebben dan de ander. Het moet niet om en niemandalletje of een incident gaan.

Welnu, ik word al jaren negatief afgeschilderd op deze lijst door Erik van de Muijzenberg. De man meent zelfs D66, Nederland en/of de wereld tegen me te moeten waarschuwen. Dit is een gerichte poging mij schade toe te brengen. De lijst grijpt niet in. Ik ben in arren moede één keer naar de politie regio Amstelland gegaan en heb een klacht ingediend, die uiteindelijk niet geleid heeft tot een formele aangifte van stalking. Dit na twee maal overleg met de behandelende ambtenaar, die niet zeker wist welke nieuwe regels rond stalking golden. Afgelopen zomer heb ik aangifte gedaan wegens smaadschrift, aangezien Erik van den Muijzenberg me publiekelijk beschuldigde van het onrechtmatig uitoefenen van een bestuursfunctie. Ik heb aangetoond met een uittreksel van de Kamer van Koopphandel dat dit aanwijsbaar onjuist is, en dat hij mitsgaders bewust tracht mij aan te tasten in mijn eer en goede naam is. Die aangifte is aanvaard en in behandeling. Een sepot is waarschijnlijk wegen overb
 elast
ing van het justitiële apparaat.

Mijn dilemma: niet reageren op EvdM's onwaarheden geeft hem vrij spel om van alles en nog wat te beweren, en anderen daarin mee te slepen (zie Cees reactie). Wel reageren betekent een eindeloos wellesnietses spelletje, waarbij van zijn kant zoveel mogelijk persoonlijke en politieke schade aan mij wordt aangericht. Daar heb ik inmiddels de buik vol van.
Ik verzoek de lijstbeheerder(s) nu een maatregel te treffen.