onwaarheden, een correctie

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Dec 3 13:09:01 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 12:42 03/12/2002 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Ik denk dat Hein graag alles in eigen hand wil houden.
>Dat was eigenlijk ook de basis van de problemen bij die door
>hem bestuurde stichting.
>Toen zijn termijn als bestuurder daar was verlopen moest Hein
>plaatsmaken voor iemand anders. Dat wilde of kon hij blijkbaar
>niet, en in plaats daarvan blies hij de hele organisatie op.

Vergun me, lieve lijsters, een kleine correctie op het hierboven gestelde. Daarmee verbreek ik mijn beleid NIET te reageren op een zekere vdM, maar soms gaan onwaarheden een eigen leven leiden, en dan moet er toch íets gedaan worden aan herstel.

Of ik alles in eigen hand wil houden laat ik in het midden. Veel wel, ja. Zoiets heet zelfbestemming, zelf keuzes maken, je eigen leven naar eigen inzicht leven. Een groot goed bij D66-ers. Maar ik wil niet àlles in eigen hand houden. Want ik deel graag met anderen. Anderen die ik zèlf uitkies, dat weer wel. Je hoeft niet met iedereen vriendje te zijn.

Mijn termijn als bestuurder Stichting Digitale Burgerbeweging Nederland was NIET verlopen. In de statuten werd aangegeven dat na een statutaire termijn een deel van het bestuur vervangen  diende te worden, middels een vervangingsschema door het bestuur zelve op te stellen. We zouden als bestuur dus bij gedeelten vervangen worden, wat ook logisch is gezien de continuiteit van bestuur. Bij bestuursbesluit is op termijn inderdaad een deel van het bestuur vervangen (o.a. de secretaris).

Toen blies Hein "de hele organisatie op", wordt hier plompverloren gesteld. Mij  beste lijsters, had ik die macht maar. Zo werkt het niet in een rechtspersoon als een stichting of vereniging. Bestuursbesluiten worden bij meerderheid genomen, anders zijn ze ongeldig. Het eenzijdige besluit van één bestuurslid is al helemaal ongeldig. Nee, we namen de besluiten als bestuur db.nl altijd bij meerderheid van stemmen. Als u wilt kan ik de andere bestuurderen nog steeds als getuige oproepen. In het geval van opheffing DB.NL namen we het besluit zelfs bij unaninimiteit. Misschien ljjkt het wel of ìk dat in m'n dooie eentje gedaan had door mijn woordvoederschap, tenslotte bracht ík het nieuws naar buiten, maar de booschapper is iets anders dan de achterliggende werkelijkheid.  Met het vermoorden van een boodschapper heb je de achterliggende realiteit nog niet vernietigd.

Tja, ik moet me wederom verdedigen tegen onwaarheden en onjuiste weergave van feiten. Inmiddels ben ik het meer dan zat. Kennelijk moet ik deze lijst worden af-geïntimideerd. Welnu, misschien is dat ook maar het beste. Het LB heeft, als ik goed ben ingelicht, ook al besloten dat deze lijst ver beneden peil functioneert. Internet is een medium via welke mensen maar alles kunnen roepen over iedereen, zonder enige check, zonder enig onderzoek naar feiten. Cees deed het hier ook. D66 onwaardig, als je het mij vraagt, maar je vraagt me het niet.

Heb maar veel plezier met alle verhalen. Check ze wel, wat ik je brom. Groeten, Hein.