LR forum tekstje

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Dec 2 23:10:13 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gut Karsten,

Nooit geweten dat kritiek op de rechterlijke macht "fascistisch" is, etc.
Ik heb wel degelijk kritiek op de pretenties van een beroepsgroep, en dat
is wat anders dan een mening over rechtsregels, mensenrechten, e.d. Het
Anne-Frank-virus van De Graaf blijkt nu ook al elke kritiek op jurristen te
willen smoren.

Ter zijde, in mijn nette dagbladen staan tegenwoordig regelmatig stukjes
over het naarbinnen gerichte karakter, het mandarijnendom, van de
rechterlijke macht. Ik haak daar slechts op in. Lees je daar in Belfast
eigenlijk nog wel Nederlandse printmedia? Aanrader.

Excuus is wel op z'n plaats denk ik.

Henk Vreekamp, Utrecht.