Postbank-Privacy

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Sat Aug 31 10:20:28 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Met die privacy bescherming was (en is?) het bij AH/ Ahold nog steeds
droevig, in die zin dat ze via je Bonuskaart nog steeds je aankoopgedrag
weten. Er zijn natuurlijk al in het verleden diverse trucs de revue
gepasseerd, zoals je adres in Maastricht opgeven en constant bij AH in
Amsterdam boodschappen doen, maar toch....

Wat de Postbank betreft:
Ik heb mijn rekening bij hun zusterorganisatie ING Bank lopen en kreeg net
zo'n brief over privacy.
Ook hier gaat men er van uit dat ze je gegevens mogen gebruiken tenzij je
bezwaar maakt.
(Is dat niet net zoiets als omgekeerde bewijslast?)

Ernst Debets/ Zaanstad
(Die als goed zaankanter nog steeds z'n boodschappen bij Albert Heijn doet
en aandeeltje Ahold heeft)