Politisering rechtspraak Van der Graaf?

Sat Aug 24 02:41:54 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Mark,

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Mark Giebels <mark_giebels at hotmail.com>
Aan: fritz at rikxoort.demon.nl <fritz at rikxoort.demon.nl>; D66 at nic.surfnet.nl
<D66 at nic.surfnet.nl>
Datum: zaterdag 24 augustus 2002 0:41
Onderwerp: Re: Politisering rechtspraak Van der Graaf?

>Jij bevestigt hiermee dus eigenlijk mijn vermoeden dat het (voor jou)
>slechts om vergelding gaat en niet om een maatschappelijk belang zoals
>waarheidsvinding.

Bij strafrecht gaat het inderdaad altijd waarheidsvinding en vergelding
(=straf).Moet ik datr je bevestigen. Dat weet je zelf asl geschoolde burger
toch al sinds de lagere school, sorry, basisschool. Van Mierlo zou
uitleggen, vergelding (van misdrijven en nisdaden) is welbegrepen
eigenbelang. Zonder vergelding heerst de anarchie (de macht van de sterkste,
de wet van de jungle).

Kun je me dan aangeven waarom voor Volkert een
>uitzondering wordt gemaakt op de blijkbaar gangbare procedure dat een
>verdachte die eten weigert niet gedwongen wordt bijgevoed?

Al vele malen overal door velen uitgelegd.

Of moet die regel
>wat jou betreft voor alle verdachten van een ernstig misdrijf (zoals moord)
>gaan gelden?

Natuurlijk.

>Groeten,
>Mark