No subject

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Sat Aug 10 09:12:51 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Democraten,

De afgelopen dagen heb ik mij verdiept in alle suggesties, ideeën, op- en aanmerkingen ten aanzien van onze partij en haar rol in society. Dit doe ik als genodigd lid dat samen met drie andere leden en het LB bezig gaat met de voorbereidingen van het organiseren van het eerste vernieuwingscongres. Opvallen is dat jullie allemaal de cultuur van hoe wij vinden dat wij moeten zijn en acteren reproduceren. (Bovendien zijn velen - waaronder ik zelf - lang van stof..een verlichtend plaatje kan helpen).

Keuzevrijheid is een kernelement. (gekoppeld aan onze positie in de politieke arena die ook staat voor onafhankelijkheid: dus eigen keuzes kunnen/ durven maken).
Dit betekent toch een beetje dat we een belangrijke taak hebben.
Een open strijd voeren tegen alles wat riekt naar onderdrukking en repressie.

Keuzevrijheid: het recht je eigen keuzes en afwegingen te maken in jouw leven!
Jouw vrijheid houdt op waar de vrijheid van een ander begint. De overheid daarop inrichten.

Het is echt enorm treurig dat we in Nederland een situatie hebben laten ontstaan waarin meisjes uit bepaalde groepen vernederd en mishandeld worden doordat hun fysieke en mentale integriteit telkenmale wordt geschaad. Misschien is dit al wel 36 jaar een dagelijkse praktijk in Nederland. Het wordt tijd onze positie duidelijk te maken. Hebben de leden van D66 ook het talent en de overgave op te komen voor mensen die beroofd worden van hun vrijheid (in Nederland)?

D66 is in deze tijd meer dan nodig.

Drie Kwartiermakers hebben derhalve het idee opgevat te starten met een tweetal discussiefora. De fora zijn het startpunt van het opgang brengen van het debat over de Mensenrechten in Nederland en de positie van Zelfstandige ondernemers, journalisten en dergelijke. D66 aan het roer. Ter versterking van de  werking van de fora nodigen wij jullie uit PR hiervoor te maken via vrienden, kennissen en mensen die er belang bij kunnen hebben. De fora zijn:

- Mensenrechten in Nederland (o.a .Unico wil dit adopteren)

- Zelfstandigen (o.a . Hein wil dit adopteren)

Surf naar www.ongehoord.net

Zelf kunnen kiezen (D66 draagt er aan bij dat JIJ zelf kunt kiezen in jouw leven).
Discussier mee via www.ongehoord.net

Lees inzending: imans tekenen Mensenrechtenverklaring!

Met vriendelijke groet,

Unico van Kooten
Hein van Meeteren
Henk van Lingen