Ketchup & Mayonaise (was: rtl4 solt met politici en kijkers)

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Sun Apr 28 14:34:38 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Eerst zelf nadenken, dan kletsen. TV-spotjes prijzen inlegkruisjes met
vleugeltjes aan, incontinentieluiers en babyluiers, en ander moois. De
consument kiest tussen wat haar wordt voorgeschoteld: Heinz of Calvé,
rood of wit. De consument heeft de vrijheid om te kiezen wat zij wil
kopen in de supermarkt. Ook waar 'de politiek' of 'de overheid' het voor
het zeggen heeft - zeg optreedt als de leverancier van de waren - dan
nog - dat is wat D66 vindt - behoort het de burger te worden, te zijn en
te blijven die het voor het kiezen heeft. Als je wat te kiezen wilt
blijven hebben of krijgen, stem dan op D66 en niet op een andere partij
die de inspraak van de burgers beperken tot een rituele dans. Dat is de
boodschap. Kennelijk is die boodschap zo moeilijk dat zelfs een
gepromeerd wetenschappelijk medewerker in de gedragswetenschappen aan
een universiteit haar niet begrijpt.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33