Levensdoelen en Levenshoudingen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sun Apr 28 03:25:33 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, Apr 27, 2002 at 08:04:32PM +0200, Ad Huikeshoven wrote:
  :
  : Wat is jouw interpretatie van de onderzoeksuitkomst waarin qua rangorde
  : van levensdoelen de nationale veiligheid op de veertiende plaats komt?
  : Als de Nederlander zich niet om de nationale veiligheid bekommert, zou
  : die zich dan wel bekommeren om de veiligheid van mensen heel ver weg?

Ik zat vanavond bij dat circus in Aalsmeer en moest daarna de band nog
zien, wat een gewacht op reclames, huisman, etc. Maar ja het was eens
een ander publiek.

Anyways, je gaat voorbij aan m'n punt. Ik vind dat politiek bedrijven
meer is dan de kiezer enqueteren over wat je standpunten dienen te
zijn. In mijn optiek moet je politiek ook bedrijven vanuit uitgangspunten
op moreel-ethische grond, op basis van mens en maatschappijbeeld.
Beginselen dus, al ligt dat in onze club wat gevoelig. Gelukkig mag
het echter sinds opschudding al was het etiket vrijzinnig-democratisch
naar mijn smaak breder geweest dan het vooral sociaal-economische
'sociaal-liberaal'. Hoe dan ook, zo'n visie op de samenleving, liefst
consistent, brengt mij ook tot het me bekommeren om de veiligheid van
mensen heel ver weg. Ook als veiligheid in een onderzoekje op 14 staat.

  : Uit de eerdergenoemde enquete is overigens ook de conclusie te trekken
  : dat politici die domme uitspraken doen stemmers trekken. Schaf het
  : bijzonder onderwijs is zo'n domme uitspraak.

Inderdaad, ik heb er toevallig maandag een stukkie over geschreven
daar de JD nog verder ging dan Van Boxtel. Daar ik het aan de
straatstenen niet kwijtraakte zal ik het zo effe hier posten. Het
draait wederom om beginselen.

Groetjes,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |