Nieuw democratisch model: Ghandi-model 0.0.1

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Sat Apr 27 10:03:03 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad Huikeshoven wrote:
> Bart, Je schreef:

> "6) Ghandi-instellingen kunnen afhangen van bepaalde onderwerp-klassificaties en/of sleutelwoorden. Zowel gever als ontvanger kan de rijkweidte van het overgedragen mandaat beperken. Greenpeace houdt zich niet met onderwijs bezig."

> Het is r e i k w i j d t e ;)

Ik dacht al dat er wat mis was aan het idee om google als spellcheck te
gebruiken :-)  (zoek voor de grap de 4 varianten eens op)

> En wat stel je eigenlijk voor te doen met Colleges van Burgemeesters en Wethouders, Gedeputeerde Staten, Dijkgraven van Waterschappen?

> Of wie bestuurt dan de apparaten van gemeenten, provincies en waterschappen?

Uitvoerende functies blijven sowieso intact. Wat betreft wetgevende en
controlerende functies, die wou ik ook gewoon handhaven.

In een later stadium zou geleidelijk overwogen kunnen worden om de
'middlemen' op een flexibelere manier een (betaalde) plaats te geven.
Bijvoorbeeld door ze naar rato van het in hen gestelde vertrouwen te
belonen.

Ik denk dat het niet betalen van de huidige wetgevende en controlerende
klasse ons zou uitleveren aan de financiele macht van commerciele belangen.

Bart Meerdink