Burgerzelfbestuur: De nieuwe overheid!

aart van boeijen aleph at LUNA.NL
Thu Apr 25 13:38:41 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op zich wel grappig. Het Nederlandse politieke systeem is gebaseerd op het
wantrouwen van de politiek in de burger. Het Amerikaanse op het wantrouwen
van de burger in de politiek. Vandaar dat in nl. zelfs de burgemeester wordt
benoemd en in de vs. zelfs de wijkagent wordt gekozen. Gevestigde politici
zullen in Nederland veranderingen nooit voorstaan, dat weten we na 20 jaar
D66 zeker. Alleen de burger kan dat, maar ja vindt die het allemaal de
moeite waard?
Stemmen op Fortuyn is makkelijker. Weer zielig voor Fortuyn, hadden ze er zo
op gelet dat er geen uitgesproken racisten op de lijst kwamen, zitten ze
ineens met een stel seksisten..
--
;-) aart

Cees de Groot zegt: