Wil de nieuwe overheid nu opstaan!

Gerrit van Malkenhorst g.vanmalkenhorst at DDSGOUDA.NL
Wed Apr 24 01:12:17 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

uit het pamflet:

Verandering nummer één:
Op lokaal en provinciaal niveau moeten portefeuillehouders hun individuele politieke verantwoordelijkheid voelen. Wie over bevoegdheden beschikt is verantwoordelijk en aanspreekbaar en verschuilt zich niet achter het collectief. De invoering van een direct gekozen burgemeester, Commissaris der Koningin en Minister President is harder nodig dan ooit.

Reactie:

Met deze oplossing gaat het nog meer dan nu al het geval is om de individuele mannetjes en vrouwtjes die macht en verantwoordelijkheid krijgen.

Daar heb ik geen vertrouwen in, en daar pas ik voor.

Als we als D66 af willen van provincies,

waarom zouden we dan een gekozen commissaris der koningin willen

wat betekent overigens dat navoegsel "der koningin"

Ik dacht dat we van mening waren dat de staatsrechtelijke functies van het koningshuis opgeheven zouden moeten worden!

Voor wat mij betreft: graag wat meer directe democratie!

Gerrrit van Malkenhorst

Gouda