Schuldbekentenis

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Fri Apr 19 11:32:20 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Elbert Streek schreef:
> <knip>
> We moeten niet in een situatie terechtkomen dat iemand 150 jaar later
> alsnog schuld gaat bekennen. Ik vind het ronduit belachelijk en ook niet
> kunnen dat Prins Alexander nu in Afrika schuld bekent over de slavernij.
> Of dat nu Volkswagen in Duitsland alsnog moet betalen aan de joden.
> Niemand onder de 65, de huidige werknemers, hebben daar ook maar iets
> mee te maken gehad!
> <knip>

Volkswagen gaat helemaal niet aan de joden betalen.
Het gaat om betalingen aan DWANGarbeiders.
En die bedragen zouden ze direct na de 2e wereldoorlog hadden moeten
betalen.
Voor je uitschuiven wordt dus beloond, want degenen die het betreffen zijn
bijna allemaal dood.
De vader van mijn vriendin (een echte Betuwnaar, dus geen jood) zat ook
als dwangarbeider in Duitsland, en is nu overleden.
Voor hem komt er dus geen geld deze richting op.
En nu ik het er toch over heb, de houding van de mensen in
Nederland....... ronduit schandalig.
Dacht je dat hij na de capitulatie van Duitsland is opgehaald?
Nee, hij is helemaal uit Oost Duitsland naar huis komen LOPEN.
En hier wordt je dan ook nog met de nek aangekeken omdat je voor de
Duitsers hebt gewerkt. Ja dank je de koekoek, het ging wel om dwang.

Glenn Mellonius.
Haarlem.