Oorlogsmisdadigers?

aart van boeijen aleph at LUNA.NL
Fri Apr 12 13:16:09 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Er bestaat een fabel en die gaat over de barmhartige Samaritaan. De moderne
versie luidt als volgt.
Er ligt een man met een gebroken nek op straat. Talloze voorbijgangers laten
hem liggen. Dan komt een EHBO'er langs. Hij knielt neer en tilt de man z'n
hoofd op, de man sterft ter plekke door onkundig handelen van de EHBO'er.
Incompetentie inderdaad. Vervolgens komt Henk Vreekamp langs, of een ander
type die nooit op plekken zijn waar fouten er werkelijk toe doen en die
roept tegen de EHBO'er:'moordenaar'!
In Amerika lopen artsen weg bij ongelukken uit vrees, dat zij later
persoonlijk aansprakelijk worden gesteld bij een vergissing. Lijkt me
nationaal en internationaal niet in orde.
--
;-) aart