Afschaffen bijzonder onderwijs

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Apr 11 13:35:13 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jasper Diekema wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hallo,
> Maar ja kun je als kind wel een goeie en gedegen keuze maken,

Hallo,

Waarom niet, Jasper?
Daarover kan toch worden gesproken, overlegd, over worden nagedacht.
Het kan bovendien de huidige cultuur ten positieve voor de kinderen
veranderen.

Of faalt het huidige systeem al zo dramatisch dat zij daartoe nu al niet
meer in staat zijn?

> hiermee wil ik niet zeggen dat een ouder die kwaliteiten wel zou hebben. Maar ja als kind blijf je toch een kind.

Hebben wij wel een cultuur waarin we die keuze van het kind respecteren.
En bestaat er uberhaupt die keuze mogelijkheid voor het kind?

Het thema lijkt telkens te zijn welke keuze de ouders willen hebben,
alsof dat het belangrijkste is.
Als de keuze aan kinderen wordt gelaten zal dat ook consequenties hebben
voor de invulling van de kwaliteit.

Betekent m.i. ook weer niet dat kinderen kunnen gaan invullen .......

Maar je bent anderzijds wel weer af van al die zeurende ouders die het
beter/het beste met je voor hebben. :)

Maar zonder gekheid, hebben de kinderen hier zelf wat te vertellen of
zijn het enkel (weer) (de) ouder(s) die daar over gaan?

Henk Elegeert