Ouwe Koe: Israel vs. Palestina

Elbert Streek streeke at IAE.NL
Thu Apr 4 22:37:43 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Al doet de mening er van Europa totaal niet toe, toch zouden we meer
moeten doen dan nu. Eisen dat de Palestijen ophouden met aanslagen en
dat Israel zich accuut terug trekt op de gebieden van voor 1967.
Daarnaast zou Europa alle handels relaties met beide partijen moeten
verbreken en van de VS moeten eisen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen.

Hier zitten we met het echte probleem. De Bush regering heeft helemaal
geen zin om zich er mee te bemoeien. Daarnaast zien ze het verschil niet
tussen wat de VS 11 sep is overkomen en de situatie in Israel nu. In
feite ontbreekt het Bush aan een totaal inzicht in de problemen van de
boze buitenwereld.

Eibert van de Streek